De brandweer moest in Herzele een gezin dat in een hachelijke situatie terecht was gekomen redden.

Iets na tien uur ’s avonds merkte de vader en zijn twee tienerzonen op dat er heel wat rook doorheen het huis ging. Op dat moment was er beneden al een vuurhaard ontstaan. De drie mannen raakten geïsoleerd op de eerste verdieping van hun huis. De brandweer moest snel een oplossing bedenken.

Het vuur ontstond in de veranda die door de extreme hitte volledig smolt. De schade aan het huis is aanzienlijk. De vader en zijn twee zonen werden via een raam met een ladderwagen in veiligheid gebracht, weet HLN. Allen werden ze met rookintoxicatie naar het ziekenhuis gebracht. Hun situatie zou intussen terug stabiel zijn.