FC Barcelona gaat akkoord met omstreden deal

door: CDC
Camp Nou - Barcelona
Afbeelding bron: Photonews

De Catalaanse topclub zit in financieel troebel vaarwater en nam een gecontesteerde beslissing.

Barcelona gaat voor de komende 4 jaar in zee met de Zweedse muziekstreamingsdienst Spotify. Het Zweedse bedrijf krijgt nu het recht om de merknaam te verbinden met het voetbalstadion. Dat heet binnenkort Spotify Camp Nou. 

Daarnaast zal Spotify ook op de shirts prijken van zowel de mannenploeg als bij de vrouwen. 4 jaar op de wedstrijdshirts en 3 jaar op de trainingsshirts. Het is nog maar de 5e shirtsponsor in de geschiedenis van de club.

Spotify betaalt 70 miljoen euro per jaar in de deal met Barcelona. "Met deze deal zetten we een nieuwe stap vooruit in dit nieuwe tijdperk", zegt voorzitter Laporta. "Het toont ook het innovatieve karakter van de club." Supporters smaken de commerciële bocht echter minder en spreken van een uitverkoop.