Supermarkt pakt uit met kookanimaties en degustaties van veggieproducten

Veggie
Afbeelding bron: Carrefour

Bij supermarktketen Carrefour wordt een campagne opgestart om vegetarische producten te promoten. En dit onder de noemer 'Veggie, de gezonde trend die ook lekker smaakt'.

Carrefour zegt vegetarische, flexitarische en nieuwsgierige klanten te willen laten kennismaken met een breed en betaalbaar assortiment vegetarische producten.

De supermarktketen sloeg daarvoor de handen in elkaar met Nomad Foods, Flora Food Group, Danone, Nestlé en Bel. In samenwerking met deze partners worden er kookanimaties en degustaties voorzien, om mensen te laten proeven van veggieproducten.

Veggieproducten

"De Carrefour-hypermarkten in Zemst en Kraainem geven de aftrap van de campagne. Op het menu staan producten van Carrefour (Sensation), Bel (Babybel, Boursin, La Vache Qui Rit), Nestlé (Garden Gourmet), Danone (Alpro), Nomad Foods (Iglo) en Flora Food Group (Violife)", zegt Carrefour.

Zo wordt een breed aanbod voorzien. "Van veggiekazen en plantaardige dranken tot kant-en-klare maaltijden, peulvruchten en sauzen."

Extra kortingen

"Om twijfelende klanten een extra duwtje in de rug te geven, ontwikkelden we samen met de partners een bonnenboekje met extra kortingen voor deze actie. Zo maken ze duurzame, seizoensgebonden én betaalbare producten nog toegankelijker."

Lees ook: Nieuw initiatief van Carrefour: Helpt om gezondere keuzes te maken

Belang van duurzame voeding

"Carrefour en haar partners willen met deze campagne meer bewustzijn creëren rond het belang van duurzame voeding en consumenten aanmoedigen om via hun voedingskeuzes mee het verschil te maken."

De campagne 'Veggie, de gezonde trend die ook lekker smaakt' van Carrefour loopt nog tot eind oktober.