Club Brugge wil net als Tomorrowland zijn, maar dan in het voetbal

door: BVDO
Het zijn barre tijden voor de Belgische voetbalclubs. Survival of the fittest is bij het toekennen van de licentiedossiers nog maar eens duidelijk geworden.

 Club Brugge toont de laatste jaren dat het met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Hoe de club tijdens de lockdown zijn fans weet te animeren is knap. Voor de heruitzending van de bekerfinale haalde het maar liefst 1,6 miljoen kijkers. “En er staan nog meer toffe dingen op de planning”, aldus Bob Madou in de Krant van West-Vlaanderen.

Club Brugge is ondertussen al veel meer geworden dan puur een voetbalclub. “Club is niet alleen een voetbalclub, het is evenzeer een media- en entertainmentmerk geworden,” legt Madou uit. “Een entertainmentmerk dat zich spiegelt aan Tomorrowland, aan Ketnet… We proberen dat op een attractieve en creatieve manier te doen, in alles wat we posten zit beweging.”

Dat vraagt sponsors, maar die verwachten ook de nodige return. Zeker in het land van sociale media is de druk enorm hoog om uit te pakken met van alles en nog wat. “Maar het is duidelijk dat onze partners steeds meer digitale return verlangen, alleen ledboarding en hospitality volstaan niet meer.”