Overheid lanceert opvallende campagne: "Elke Belg heeft goede reden om zich aan de regels te houden"

door: STS
Afbeelding bron: Photonews
De Belgische overheid heeft een nieuwe campagne gelanceerd in de strijd tegen het coronavirus, dat al aan bijna 10.000 landgenoten het leven heeft gekost.

Op de website 11miljoenredenen.be staan de te volgen regels nog eens opgesomd (zie ook onderaan dit artikel), en kunnen mensen een boodschap plaatsen; hun reden om de regels vol te houden. Zo lezen we: "Ik wil nog eens op restaurant met mijn moeder" of "Ik wil mijn petekind knuffelen op haar verjaardag."

Yves Stevens van het Nationaal Crisiscentrum gaf een woordje uitleg bij de campagne: "Ons land telt 11 miljoen inwoners. Elke Belg heeft minstens één goede reden om de zes gouden regels vol te houden en te respecteren."

"Hiermee willen we alle Belgen nog eens extra aanmoedigen om de zes gouden regels te blijven volhouden. Want het is duidelijk: het virus is nog steeds aanwezig in onze samenleving."

De zes gouden regels zijn: respecteer de hygiëneregels, hou een afstand van 1,5 meter, doe je activiteiten liefst buiten, denk aan kwetsbare mensen, beperk je nauwe contacten en volg de regels over bijeenkomsten.