Automobilisten woedend op overheid: "Pure pesterij"

door: STS
Verkeer - auto's
Afbeelding bron: Photonews

Steeds meer trajectcontroles worden tegenwoordig in werking gesteld. De verwachting is dat er daardoor veel meer bestuurders die te hard rijden tegen de lamp zullen lopen.

Minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden verwacht zelfs dat het aantal boetes met 127% zal stijgen (lees er hier meer over).

Wij stelden op onze Facebook-pagina de vraag: "Zijn de trajectcontroles goed voor de verkeersveiligheid? Of enkel een mooie bron van inkomsten voor de regering?"

"Het is puur een bron van inkomsten, het heeft niets met veiligheid te maken. Pure pesterij", vindt Danny.

"Hoofdzakelijk een mooie bron van inkomsten, zeker als ze al zwaar beboeten bij enkele kilometers per uur te  snel. Je kan moeilijk de hele tijd op je schermpje kijken om te zien hoe snel je rijdt. Dat is veel gevaarlijker dan je ogen op de weg houden", vindt Jarytza.

"Gemakkelijke inkomsten voor de regering. Heeft niets met veiligheid te maken", stelt Ivan.

"Het zal een beetje van beide zijn: zowel veiligheid als kassa", denkt Yolande.

"Ik zie het als een bron van inkomsten. Heb je de wegen al eens goed bekeken? Ho, maar daar is geen geld voor. Wel voor flitspalen en trajectcontroles", stelt Kazia.

"Zolang er in heel België geen trajectcontrole is, zal het geldklopperij zijn. En als ze gaan controleren tot op 1 km/u nauwkeurig gaan hun computers tilt slaan van de boetes, want in onze straat houdt niemand zich aan de 30 km/u", laat Eddy weten.

"Flitsers hebben niets met veiligheid te maken, het is enkel om de kas te spekken", schrijft Nele.

"Als je je houdt aan de voorziene snelheden is er toch geen probleem? Geen extra inkomsten voor de regering? Dat is toch wat jullie willen? Waar zit dan het probleem? Mentaliteit misschien?", stelt Luc.