Na commentaren grijpt Gert Verhulst in bij K3: The Originals

Gert Verhulst
Afbeelding bron: GoPlay

De reünie van de originele K3 in het Sportpaleis belooft een groot succes te worden. Ook de merchandising rond K3: The Originals zorgt nu al voor gesprekstof. Bij JBC verscheen de eerste collectie, maar die was opvallend enkel op vrouwen gericht. Dat leidde tot heel wat reacties van fans, waaronder ook mannen die zich buitengesloten voelden.

Karen Damen kondigt verandering aan

In een interview met Het Laatste Nieuws reageerde Karen Damen openhartig op de kritiek. Ze bevestigt dat er tijdens de concerten een uitgebreidere merchandisinglijn beschikbaar zal zijn. “Er gaat tijdens de show merchandising van ons verkocht worden,” verklapte ze. “En daar gaan absoluut ook dingen voor mannen tussenzitten.”

Die uitspraak suggereert dat Studio 100, onder leiding van Gert Verhulst, naar de feedback van fans heeft geluisterd en beslist heeft om het aanbod te verbreden.

Waarom mannen ook merchandise willen

De eerste K3-generatie bestaat intussen uit volwassenen, en dat geldt zowel voor vrouwen als mannen. Veel mannelijke fans groeiden op met de hits van Karen, Kristel en Kathleen en willen die nostalgie op hun manier beleven. Een T-shirt, hoodie of accessoire is voor hen een manier om die herinneringen tastbaar te maken. Door ook hen te bedienen, laat Studio 100 zien dat K3: The Originals meer is dan enkel een meisjesfenomeen. (Lees verder onder de foto)

K3 - Karen Damen - Kathleen Aerts - Kristel Verbeke
Afbeelding bron: Photonews

Merchandising als beleving

Merchandising is voor Studio 100 geen klein detail, maar een belangrijk deel van de totaalbeleving. Fans die een concert bijwonen, willen vaak iets tastbaars mee naar huis nemen. Het succes van eerdere Studio 100-shows toont hoe belangrijk dit luik is, zowel commercieel als emotioneel. Het verbreden van de merchandisinglijn maakt het reünieproject niet alleen inclusiever, maar ook sterker.

Uniseks kan iedereen aanspreken

Naast aparte lijnen voor mannen en vrouwen kan Studio 100 overwegen om ook uniseks kleding en accessoires aan te bieden. Denk aan hoodies, totebags of petten die door iedereen gedragen kunnen worden. Daarmee vergroot de aantrekkingskracht en wordt merchandising opnieuw iets dat fans verbindt, net zoals de muziek dat ooit deed.