Steden en gemeenten nemen allemaal dezelfde energiemaatregel

door: BVDO
energieprijs
Afbeelding bron: Shutterstock.com

Voor steden en gemeenten is het een stevige opdracht om te snoeien in de energie-uitgaven. De meesten lijken bij deze maatregel uit te komen.

De straatverlichting is voor vele gemeenten en steden een gigantische kost. Daarom kiezen veel gemeenten en steden om die te doven.

“Vind je het een goede zaak dat gemeenten de straatverlichting sneller willen doven?”, vroegen ze onze lezers. Een greep uit de reacties...

“Het is om meer ruimte te laten voor inbraken... nog niet genoeg tegenslagen, voor mij moet je die laten branden en zeker in de winter.”

“Mochten ze eens de lichten halveren, zodat we nog ietsje zien zodat veiligheid en mobiel nog altijd haalbaar is.”

“Ja, dan zullen er nog meer inbraken zijn, wat een klucht.”

“Ik vind dat ook gevaarlijk hoor dat ze uit zijn. Ook op de autostrade vind ik dat gevaarlijk, dat ze enkel nog maar branden bij op- en afritten.”

“Eigenlijk, nee, omdat straatverlichting er toe poogt bij te dragen aan de veiligheid van alle weggebruikers.”

“Als er nog geld is voor een ijspiste, dan zal er ook nog wel geld zijn om de straat verlichting aan te laten zeker?”

“Het zou alleen maar onveiliger worden zonder straatverlichting.”

“Nee, alleen al voor de veiligheid.”

“Ja, ergens wel, ik vind dat niet nodig dat er te veel verlichting is. Dat is verspilling.”

“Nee, helemaal niet! Want dan gaat iedereen zich onveilig voelen en is het ook gevaarlijk op straat in het verkeer.”

“Goed voor de inbrekers en zij die mensen overvallen.”

“Nee, omdat er inbraken worden gepleegd.”

“Nee, er zijn genoeg andere middelen om te besparen.”

“Dat ze dan overal maar eerst de voetpaden goed herstellen of er gaan veel fietsers en voetgangers verongelukken.”

“Zeker doen, voor niets nodig, kijk maar in Frankrijk en het gaat ook.”

“Diefstal en criminaliteit zullen toenemen.”