Eén grijpt drastisch in: Kijkers niet opgezet met wat ze te zien krijgen: "Tijd is om"

door: STG
Afbeelding bron: Photonews

Opvallend nieuws vanochtend: Eén verandert van naam. De VRT wil met de transformatie hun moedermerk in de verf zetten.

Vanochtend maakte Eén hun nieuwe huisstijl bekend. Vergeet Eén, en zeg voortaan VRT1. Met die strategische zet wil de VRT vooral het moedermerk van de openbare omroep op de kaart zetten.

“Met de nieuwe, kleurrijke omgeving wil VRT duidelijk maken dat de programma’s en verhalen die er gebracht worden garant staan voor de kwaliteit zonder compromissen van de publieke omroep”, klinkt het.

Een nieuwe wending die op heel wat kritiek kan rekenen. "Eén, TV1, BRT1, nu VRT1. Hoeveel keer nog veranderen? Veel geld uitgegeven voor hetzelfde", klinkt het op sociale media. "Weeral" en "Precies dat de kijkcijfers daardoor veranderen .., veel onnodige kosten ja", "Al die werknemers ontslaan en dan schaamteloos uitpakken met ‘nieuw’ logo… jullie tijd is om" willen de kijkers nog kwijt.

Tags