Bol.com reageert nadat ontevreden klant prijsstijging in winkelmandje opmerkt

door: WVDS
Afbeelding bron: Bol.com
Eerder deze week kwam er de klacht van een ontevreden klant van Bol.com die de prijs van artikelen zag stijgen terwijl hij ze al had toegevoegd aan het winkelmandje. Wij contacteerden Bol.com om en legden hen de vraag voor.

"Prijzen kunnen altijd schommelen, dat gebeurt zowel online als offline. Alleen het is online wel zichtbaarder en sneller. In dit geval ging het over partners, lokale ondernemers, die toeleveren voor Bol.com. Wij kunnen en mogen daar geen aanpassingen maken. Het zou kunnen dat er een aanbieding is geweest en dat die afliep", schetst Tamara Vlootman, woordvoerder van Bol.com, de situatie in gesprek met onze redactie.

"Wij zullen partners wel verwijderen als zij producten aan een disproportioneel hoge prijs aanbieden. Hier zal het een kleine prijswijziging zijn geweest. Voor onze eigen producten hanteren wij een prijsbeleid. De leverancier geeft een adviesprijs en dat is de richtlijn voor de uiteindelijke verkoopprijs die wij zelf bepalen."

Bol.com zal geen misbruik maken van de coronasituatie

Nu door de strenge coronamaatregelen winkels de deuren moeten sluiten, bestellen mensen veel meer online. Tamara Vlootman benadrukt dat Bol.com zeker geen misbruik maken van deze situatie.

"Wat wij sowieso niet zullen doen in deze periode is de prijzen verhogen om de druk aan te kunnen. De maatregel die wij nu nemen om iedereen zijn artikelen tijdig te kunnen leveren, is prioriteit geven aan specifieke assortimenten waar veel vraag naar is. Wij zullen de prijzen nooit verhogen om misbruik te maken van de situatie of om de druk op de logistiek te verminderen."