Model met hoofddoek zorgt voor grote primeur: "Historisch baanbrekend"

bron: NOS
door: Redactie
Cosmeticabedrijf L'Oreal heeft bij een nieuwe campagne voor een model gekozen waar geen haar te zien is. De Britse vlogger Amena Khan staat centraal in reclamespotjes. Zij draagt een hoofddoek en heeft een boodschap. "Je geeft ook om je haar als je dat niet aan de buitenwereld laat zien."

Khan is een bekend figuur. Ze heeft bijna 400.000 abonnees op YouTube en 600.000 volgers op Instagram. Ze deelt foto's en filmpjes over verzorgingsproducten. Ze is ook mede-oprichter van een cosmeticabedrijf en heeft een eigen hoofddoekenlijn.

Ze verschijnt nu dus ook als een van de modellen van de nieuwe reclamecampagne van de Franse cosmeticafirme. Internationale media noemen de keuze voor het model historisch baanbrekend.

Kahn ziet in ieder geval niet vaak modellen die op haar lijken. "Als ik vroeger meer rolmodellen had gehad, was ik misschien wel eerder in de media aan het werk gegaan", zegt ze tegen het Britse Vogue. "Want hoeveel bedrijven kiezen nu voor zo'n campagne als deze? Niet veel."

Tags