Jullie hebben nare ervaringen met ‘De Lijn’: “Buschauffer wilde niet stoppen”

door: PMN
De Lijn - bus
Afbeelding bron: Photonews

Er zijn heel wat mensen die elke dag een beroep doen op ‘De Lijn’. Ze pendelen bijvoorbeeld naar kantoor.

Veel mensen dus die gebruik maken van de diensten van ‘De Lijn’ en dus ook heel ervaringen. Wij vroegen op onze Facebookpagina wat jouw ervaringen zijn met de vervoersmaatschappij?

Een greep uit de vele reacties:

"Mijn ervaring met de lijn is 0,0. Als ik naar het werk wil met de bus of de trein moet ik 5 km rijden en het totale traject is 13 km .. dus ja"

"Ja, wij moeten het maar ondergaan zeker. Wat is het probleem?? Te weinig werkvolk? Te weinig onderhoud zodat de bussen enz defect raken en niet kunnen rijden? Te weinig materieel? Te weing geld?"

"Komt gewoon niet, regelmatig neem ik de bus om mn tante te bezoeken, en al elke keer komt die bus niet opdagen, dan de volgende maar nemen en dan verschijnt die vorige, terwijl je op die latere bus zit. Bus heeft wel een heel lang traject te doen, en als die een oponthoud heeft, heeft dat natuurlijk gevolgen. Begrijp t wel, maar al diverse weken achtereen ? Pfff."

"Je kan er niet op rekenen zoals het hoort!"

"Zie mijn eerdere opmerkingen over lege bussen in Bellegem die maar blijven rijden door de landelijke gemeente. 180 000 km per jaar LEEG. Als besparing kan dat tellen. Maar.. smossen met andermans geld is gemakkelijk."

"Onbeschofte mensen in de bus meestal op tijd een keer niet gekomen en 1 keer na het bellen en stop geroepen 2 dorpen verder gestopt."

"Men zou 'De Lijn' beter privé maken."

Tags de lijn