VTM gaat ingrijpende verandering doorvoeren bij reclame op tv
bron: Het Nieuwsblad
door: PMN
VTM gaat een ingrijpende verandering doorvoeren. Alles heeft te maken met de reclame die tussen de programma's door p het scherm ziet.
VTM begint binnenkort met gepersonaliseerde reclame uit te zenden voor mensen die de programma's live bekijken. In samenwerking met Telenet, Proximus en Orange Belgium schotelt VTM zijn kijkers straks advertenties op maat voor gebaseerd op surf-, kijk- en koopgedrag.
"We zitten volop in de testfase”, zegt woordvoerder Sara Vercauteren aan Het Nieuwsblad. “Bedoeling is om mensen nuttige reclame aan te bieden. Ben je bijvoorbeeld net mama of papa geworden, dan zal je onder meer spotjes voor luiers te zien krijgen."
"Op ons onlineplatform Stievie en onze website werken we al met gepersonaliseerde advertenties, maar nu willen we ook de reclameblokken op onze kijkers afstemmen.” VTM hoopt nog voor de zomer met het systeem te starten.
Tags
vtm