Grote ontevredenheid over ziekenhuis in ons land: “Kreeg van dokter zelfs geen verontschuldigingen”

door: PMN
ziekenhuis hospitaal
Afbeelding bron: Shutterstock.com

Iemand die anoniem wenst te blijven uit haar grote ontevredenheid over het ziekenhuis. Het zit de patiënt hoog.

“Onlangs ben ik naar het ziekenhuis moeten gaan voor een onderzoek. Ik had een afspraak om 10.30 uur en om 11.45 uur mocht ik binnen bij de dokter”, legt de luisteraar uit bij Radio1.  “Ik kreeg geen enkele uitleg, noch verontschuldigingen in verband met het lange wachten.” 

“Daarna moest ik een nieuwe afspraak krijgen om de resultaten van het onderzoek te bespreken. Aangezien het behoorlijk moeilijk was om een gaatje te vinden in de dokter zijn agenda, stel ik voor om mij de uitslag door te bellen. De dokter weigert om gevoelige informatie via de telefoon te delen, ook al vraag ik hier zelf om.”

Een patiënt is boos nadat dokter meer dan een uur te laat was

Het doet de vraag rijzen waarom je altijd zo lang moet wachten in het ziekenhuis. Brecht Cardoen van de Vlerick Business School, heeft het antwoord. “Het gaat hier allicht om organisatorische reden”, bedenkt hij zich.

“Het zou ook kunnen dat de arts een interventie moet doen op de spoedafdeling. Die is dan niet gepland, maar moet wel gebeuren. Daardoor moet de arts dan zijn consultatieschema onderbreken.”

Tags ziekenhuis