Royaltykenner over koning Filip en koningin Mathilde: “Ze hebben eindelijk door hoe het werkt”

door: COS
Afbeelding bron: Photonews

Het koningshuis in België wint aan populariteit. Aan de basis liggen vooral prinses Elisabeth, haar vader koning Filip en een goede marketingstrategie.

Volgens royaltykenner Brigitte Balfoort is koning Filip in 2020 definitief geëvolueerd van een stijve hark tot een monarch met zelfvertrouwen. “Ze lijken eindelijk door te hebben hoe het werkt”, zegt Brigitte in HLN over de marketingstrategie van koning Filip en koningin Mathilde.

“Terwijl Albert zich liet omringen door een wereldvreemde entourage, heeft Filip adviseurs die bij de pinken zijn en die weten hoe ze het volk moeten charmeren. Door in te zetten op de menselijke kant dus”, legt de royaltykenner uit.

Volgens haar is Filip absoluut geen marionet. “Zijn persoonlijke inbreng is heel groot en hij zal niets doen waar hij zelf niet achter staat. Bovendien is hij ook inhoudelijk sterk, zijn dossierkennis tijdens de formatiegesprekken was stevig.”