Aldi pakt uit met gloednieuwe campagne: "Zo kan de klant zien dat Aldi woord houdt"

door: MRO
Afbeelding bron: Aldi
Het belang van een goed gevulde winkelkar voor een lage prijs is tijdens de coronacrisis fors gegroeid. Aldi heeft een gloednieuwe campagne gelanceerd onder de naam “Hoeveel was ’t?” en focust hiermee op het recent gewijzigde consumentengedrag. De campagne loopt tot eind juni.

“Hoeveel was ’t?” Dé vraag die in veel gezinnen gesteld wordt na het boodschappen doen. Zeker in tijden van corona wint ze aan groot belang. Consumenten gaan op zoek naar een lage prijs voor een zo hoog mogelijke kwaliteit.

In een nieuwe campagne toont ALDI dat klanten bij hen aan het juiste adres zijn. “De coronacrisis schudt de markt stevig door elkaar en heel wat klanten zijn tijdens de coronacrisis onzeker geworden over hun financiële toekomst”, zegt Isabel Henderick, Managing Director Marketing & Communication bij ALDI.

“We stellen vast dat de klant meer dan ooit belang hecht aan lage prijzen, verse producten, promoties, snel winkelen en proximiteit. ALDI beantwoordt aan al deze noden.”

Focus op kassaticket

De nieuwe campagne toont 4 herkenbare gezinssituaties: een jong gezin met kinderen, een koppel zonder kinderen, een seniorenkoppel en een single. Telkens is de verrassing groot bij het zien van de lage prijs op het kassaticket.

“Met de nieuwe campagne speelt ALDI in op de fors toegenomen interesse in de eindafrekening op het kassaticket. De klant wordt bij de discounter steeds aangenaam verrast: boodschappen voor een volledige week tegen een lage prijs”, vervolgt Henderick. De kassatickets die in de campagne getoond worden, zijn ook online raadpleegbaar. “Zo kan de consument zelf zien dat ALDI woord houdt."

Door te kiezen voor een winkelkar vermijdt ALDI eindeloze prijsdiscussies op productniveau. “We willen aan onze (niet-)klanten duidelijk maken dat shoppen bij ALDI een slimme keuze is”, benadrukt Henderick. “Zeker op dit moment.”

Kwaliteit

Maar er is meer dan een lage prijs alleen. Kwaliteit is zoals steeds bij ALDI het vertrekpunt. De campagne focust op de huismerken van de groep.

“Het is gekend dat onze merken niet moeten onderdoen voor het gekende A-merk”, zegt Henderick. “Onze producten worden dan ook regelmatig bekroond met erkende kwaliteitslabels. Over de verschillende productgroepen heen, blijven de eigen merken het kloppend hart van de keten.”