Delhaize voert drastische verandering door bij enkele producten: “We houden dat liever stil”

bron: Het Laatste Nieuws
door: Redactie
Afbeelding bron: Photonews
Bij supermarktketen Delhaize werkt een team van 20 diëtisten permanent aan gezondere voedingsproducten. Ze voerden de voorbije maanden al drastische veranderingen door bij sommige producten.

De taak van de diëtisten is om de huishoudmerken gezonder te maken. “Soms voeren we kleine aanpassingen door, dan weer grotere", vertelt expert Tim Lammens in Het Laatste Nieuws. "Onze basisregel is dat Delhaize zich als beste van de markt moet positioneren qua gezonde voeding. We geven nooit toe op gezondheid en smaak, maar het moet wel betaalbaar blijven. Anders haken consumenten af."

“De consument wil gezonder leven en Delhaize wil hen daar ook bij helpen. Bijvoorbeeld door nieuwe producten te lanceren die snel klaar zijn én gezonder. Zoals linguini van courgette of bloemkoolrijst. Zo leren ook kinderen op een andere manier groenten kennen en eten. Eieren en varkensvlees maken we dan weer gezonder door de voeding van de dieren aan te passen en daar meer Omega3-rijke voedingsstoffen in te steken. Op die manier zal het eindproduct ook meer Omega3 bevatten."

Maar niet alles wordt kenbaar gemaakt. “We willen niet dat ze denken dat het minder lekker is omdat er minder suiker of zout in zit", gaat Lammens verder. “Bijvoorbeeld, in chips en lasagna zijn er gigantische vetreducties gebeurd zonder dat we dit gecommuniceerd hebben. We willen de perceptie stoppen dat gezond niet lekker kan zijn. Maar we willen niet te veel raken aan de smaakbeleving. Want eten moet tenslotte prettig en gezellig blijven."

Tags delhaize