Dyab Abou Jahjah ziet dat grote bedrijven de oorlog in Oekraïne misbruiken

door: BVDO
Dyab Abou Jahjah
Afbeelding bron: Photonews

Volgens Dyab Abou Jahjah kiezen grote bedrijven vooral om economische redenen om hun producten in Rusland te bannen en heeft dat niks te maken met tegen de oorlog te zijn.

“Ik erger me altijd aan corporate moralisme”, schrijft Abou Jahjah op Twitter. Volgens hem reageren bedrijven maar als het hen goed uitkomen.

“Multinationale bedrijven die prediken over het milieu, BLM, en nu Oekraïne, bereiken altijd het tegenovergestelde effect bij mij. Omdat hun moralisering gespeeld, nep, selectief, door PR gedreven, en ons in het gezicht wordt geduwd.”

Zo is onder andere het verwijt dat heel veel bedrijven hun handel met Rusland niet zouden opschorten als het betaalverkeer met het land niet zou zijn stopgezet.

Lees al het nieuws via de gratis app van Redactie24