3 euro, per dag: Als dit mis loopt bij je telecomoperator heb je recht op vergoeding

Afbeelding bron: Pixabay

We zijn allemaal aangesloten bij een telecomoperator. Soms beslissen mensen om te veranderen van telecomoperator, en dat dient vlot te verlopen.

Zo moet de overdracht van je mobiele nummer snel en probleemloos verlopen wanneer je overstapt. Als dat niet het geval is, dan heb je recht op een wettelijke compensatie.

"Wanneer dat niet vlot verloopt, wanneer je niet binnen de dag de overdracht van een mobiel nummer kan gerealiseerd krijgen, heb je recht op een vergoeding", zei Luc Tuerlinckx, de Ombudsman voor telecom, op Radio2.

"Het gaat om 3 euro per dag als particulier. We stellen vast dat die compensatie op dit moment niet correct wordt toegepast bij de nieuwe telecomspeler DIGI." Dat zou binnenkort echter moeten veranderen.

DIGI belooft klanten te vergoeden

"We gaan ons natuurlijk aan alle regelgeving houden", beloofde Dorian Kronenwerth, directeur van de klantendienst van DIGI. "Alles is voor ons een beetje nieuw, we zijn net gelanceerd. We zijn daar nu mee bezig. We hebben een lijst van alle klanten die voor zo'n compensatie in aanmerking komen. Daar gaan we de komende weken het nodige mee doen."

Volg Redactie24 nu op Instagram

Tags telecom