Dit zeggen klanten over nieuwe telecomspeler DIGI: "Ik jaag er mij over op"

DIGI
Afbeelding bron: Photonews

in december kwam er een nieuwe telecomoperator bij in ons land: DIGI. DIGI kwam meteen met een aantrekkelijk aanbod: voor 5 euro per maand kan je onbeperkt bellen en sms'en en krijg je 15 GB aan data.

Maar er duiken wel wat opstartproblemen op. In de mailbox van het radioprogramma 'WinWin' liepen een aantal klachten van klanten binnen. Er werd contact opgenomen met hen. "Maar de eerste klant die we belden konden we alleen bereiken op de gsm van haar man, want haar eigen nummer bij DIGI werkte niet", klonk het.

"Ik ben overgestapt naar DIGI, maar dat is toch niet heel goed gelopen zoals het zou moeten. Ik kan zelf wel bellen, ik kan zelf op het internet, maar ik kan niet gebeld worden", getuigde de vrouw.

"Ik ben ook hartpatiënte en ik heb zo'n kastje naast mijn bed voor 's nachts en wanneer er een probleem zou zijn kunnen ze mij daarover opbellen. Heel vervelend eigenlijk, want ze kunnen mij dus al een maand niet bereiken. Ik jaag er mij over op en ik word er nerveus van."

"De verbinding was volledig weg en het heeft een maand geduurd voor de problemen opgelost waren" - klant van DIGI

Een man getuigde: "Ik heb op 14 december mijn echtgenote aangemeld om klant te worden. Zij werkte op dat moment nog met een herlaadkaart. Op 23 december heb ik de simkaart geactiveerd en dat is gelukt. Alleen kregen we enkele ogenblikken later meteen op de telefoon van mijn echtgenote te zien: geen simkaart. De verbinding was volledig weg."

"Ik heb een paar keer gebeld met DIGI. Dat was toch telkens een halfuur wachten. Uiteindelijk moesten we concluderen dat het ongeveer een maand geduurd heeft vooraleer de problemen allemaal opgelost waren."

Ombudsman telecom Luc Tuerlinckx zei zo'n 90 klachten over DIGI te hebben ontvangen sinds de telecomoperator op 11 december van start ging.

Volg Redactie24 nu op Instagram