Nainggolan onthult plannen: “Zonder Stephanie was ik naar dat land verhuisd”
Radja Nainggolan
Reactie op zijn reputatie
Nainggolan geeft aan dat er vaak een verkeerd beeld van hem bestaat. “Ik ben een personage geworden: er wordt meer slecht over mij gesproken dan goed”, vertelt hij in Het Laatste Nieuws.
Hij benadrukt dat hij in interviews altijd open antwoordt om een volledig beeld te geven. “Wat ze daar dan van vinden, daar veeg ik eerlijk gezegd mijn gat aan”, klinkt het. Voor hem is eerlijkheid belangrijker dan publieke perceptie.
Hij wijst erop dat veel kritiek gebaseerd is op onjuiste informatie of eenzijdige verhalen. Volgens hem zorgt dat ervoor dat mensen conclusies trekken die niet overeenkomen met de realiteit.
Band met vrienden uit zijn jeugd
Nainggolan reageert op de kritiek over zijn contacten uit het verleden. “Ik ben geen crimineel, hé?”, zegt hij. Hij blijft omgaan met jeugdvrienden die andere keuzes maakten. “Waarom zou ik hen moeten afwijzen?”, klinkt het. Hij vindt dat respect wederzijds moet blijven, ongeacht iemands levenspad.
Nainggolan legt uit dat jongeren in zijn wijk vaak droomden van een ander leven. “Ge groeit op met die jongens, ge hebt daar een band mee”, vertelt hij. Hij begrijpt dat niet iedereen dezelfde kansen kreeg. “Keur ik dat goed? Neen, maar ik begrijp het wel”, klinkt het.
Invloed van Stephanie op zijn leven
Nainggolan geeft aan dat zijn partner een grote rol speelde in zijn keuzes. “Had ik haar niet ontmoet, dan was ik definitief naar Indonesië verhuisd, denk ik”, vertelt hij. Hij verwijst naar zijn periode daar, waarin hij zich volledig thuis voelde. “Ik werd er helemaal geaccepteerd en gerespecteerd”, klinkt het.