Ernstig incident tussen klanten op parking van Lidl: Meer dan 16.000 euro schadevergoeding

Lidl
Afbeelding bron: Lidl

In september 2022 liep een discussie helemaal uit de hand. Dat gebeurde op een parking van supermarktketen Lidl.

Twee klanten geraakten met elkaar in conflict, omdat een winkelkar de doorgang blokkeerde, zo is te horen bij Radio 2 over het incident. “Toen de vriendin van mijn cliënt de winkelkar ging wegzetten, kwam de beklaagde plots verhaal halen”, zegt Freddy Mols, de advocaat van het slachtoffer. “Zonder enige uitlokking kreeg mijn cliënt een vuistslag in het gezicht.”

Het slachtoffer viel bewusteloos op de grond en werd in zijn gezicht, tegen de rug en de borst gestampt ook. Het slachtoffer liep een hersenschudding op en verloor enkele tanden.

Volgens zijn advocate handelde de dader uit zelfverdediging. “Mijn cliënt werd racistisch benaderd. De burgerlijke partij maakte bovendien een vuist. Mijn cliënt had schrik dat hij het onderspit zou moeten delven omwille van het verschil in lichaamsbouw en heeft daarom als eerste een klap uitgedeeld.”

De dader werd geïdentificeerd aan de hand van zijn bedrijfswagen. Hij werd door zijn werkgever prompt ontslagen. De rechter veroordeelde de man tot een werkstraf van 180 uur, een boete van 1.600 euro en een schadevergoeding van 16.505 euro.

Volg Redactie24 nu op Instagram