Klanten worden er gek van: Aantal klachten over Telenet explodeert

door: STS
Logo van Telenet
Afbeelding bron: Photonews

Bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie stromen er opvallend veel klachten binnen sinds het begin van het nieuwe jaar.

De klachten handelen over de wachttijden bij de klantendiensten van de telecomoperatoren. Het ging enkel in januari over 150 klachten hierover, terwijl dat er dat in het volledige jaar 2022 102 waren.

Het grote merendeel van die klachten (125) hadden betrekking op Telenet, en dat is nu nog steeds het geval.

"Telenet switchte eind 2022 naar een nieuw softwaresysteem, wat heel wat problemen veroorzaakt", vertelde ombudsman Luc Tuerlinckx aan de VRT.

"Er zaten helaas meer kinderziektes in ons nieuwe IT-systeem dan we hadden gehoopt", bevestigde Telenet.

"En we konden het systeem niet even uitzetten, waardoor het herstellen van die problemen langer duurde dan gedacht."

Ook een personeelstekort op de klantendienst van Telenet draagt bij aan de oplopende wachttijden. De vacatures raken daar moeilijk ingevuld.