Rik De Mil komt terug op tumult in het slot van KAA Gent-Anderlecht

Colin Coosemans en Rik De Mil
Afbeelding bron: Photonews

Rik De Mil heeft teruggeblikt op het rumoerige einde van het duel tussen KAA Gent en RSC Anderlecht. De trainer van de Buffalo’s reageerde op de emoties die na affluiten hoog opliepen.

Chaotisch slot in Gent

De wedstrijd tussen KAA Gent en Anderlecht kende vorige week een bijzonder nerveus einde. Na het laatste fluitsignaal ontstond er heel wat duw- en trekwerk tussen spelers van beide ploegen. De frustraties liepen hoog op en het duel kreeg zo een onrustig slot.

Vooral de emoties aan beide kanten vielen op. Verschillende spelers moesten uit elkaar gehouden worden terwijl de spanning op het veld bleef nazinderen.

De Mil was al binnen

Opvallend: Rik De Mil maakte het tumult zelf niet volledig mee. De coach van Gent was namelijk al naar binnen gegaan omdat hij zich ziek voelde. Daardoor kreeg hij de beelden pas achteraf te zien.

Toch wilde De Mil tijdens zijn persmoment nog reageren op wat er gebeurd was. Daarbij benadrukte hij dat hij dergelijke scènes liever niet ziet bij zijn ploeg.

Reactie op de opstootjes

De Mil verwees ook naar de emoties die tijdens een geladen wedstrijd kunnen ontstaan, maar gaf tegelijk toe dat zijn spelers zich hebben laten meeslepen. “Het was niet het beeld dat ik van mijn ploeg verwacht. Integendeel”, citeert Het Nieuwsblad hem.

Eerder in dit seizoen was zoiets nog niet gebeurd. Hij keek ook naar de tegenstander. “Ik heb trouwens ook niet dat beeld van Colin Coosemans. Dit gebeurt wanneer je je verliest in emoties en je dus ook in de val trapt van je tegenstander, waardoor alles ook ontspoort.”

Een menselijke reactie, maar dat mag volgens De Mil niet gebeuren bij professionele sporters en al zeker niet binnen zijn elftal. “Je wilt dit niet zien gebeuren en we hebben dit dan ook met de spelersgroep besproken”, besluit hij.