VTM

Producer van ‘Lisa’ doet opvallende bekentenis: “Hieraan passen wij het scenario aan”

door: LHX
Afbeelding bron: VTM

Gisteren kregen we eindelijk de langverwachte seizoensfinale van ‘Lisa’ te zien. Die eindigde met gigantische schok voor Lisa. Jammer genoeg is het wachten tot na de zomer om te weten hoe ze erop reageert...

Het is veel kijkers van ‘Lisa’ al opgevallen: af en toe lijkt de telenovelle wel op een reclamespot, zo overduidelijk is het productplacement. Er wordt honderduit gepraat over bepaalde merken en bedrijven. Zo werkt Lisa bijvoorbeeld volop aan een reclamespot voor Krëfel Keukens.

De reden? Volgens Johan Smetrijns, de producer van ‘Lisa’, wordt het steeds moeilijker om een fictiereeks te financieren. “Daardoor duiken er steeds meer sponsors op", zegt hij in Het Laatste Nieuws.

Maar wat wel érg verbazend is: het gaat zover dat het scenario er zelfs aan aangepast wordt, aldus Smetrijns. “Het verhaal speelt zich af in een reclamebureau – dat lag al lang vast – dus sommige sponsors kunnen op een organische manier worden ingepast.”

Hij geeft toe dat dat niet altijd even gemakkelijk is. “Het is kwestie van een goed evenwicht te zoeken. Het is niet de bedoeling dat wij reclamespots maken.”

Tags lisa