Bijna iedereen zegt hetzelfde over radicale verandering op verpakkingen

door: STS

Een Amerikaanse onderzoek heeft uitgewezen dat visuele waarschuwingen op frisdrankblikjes ervoor zorgen dat ouders minder frisdrank kopen voor hun kinderen.

Wij stelden op onze Facebookpagina de vraag: "Moeten er op frisdrankblikjes ook gruwelfoto's komen, zoals op tabaksproducten?" De meeste mensen zijn tegen.

"Nee, omdat - ondanks de visie van onze hedendaagse overheid - mensen zelf nog kunnen nadenken en keuzes kunnen maken", vindt Carmen.

"Nee, het haalt toch niets uit. Mensen zijn gestopt met roken door de hoge prijzen en het verbod op roken op openbare plaatsen, niet door de prentjes", stelt Frans.

"Op energiedrankjes zou dit wel mogen", vindt Ivonne.

"Hebben die gruwelfoto's op tabak en op sigarettenpakjes dan ooit geholpen? Ik dacht het niet, en het zal de frisdrankblikjes ook niet tegenhouden", zegt Fanny.

"Mis, het werkt wel met gruwelijke foto's op tabak, dan lukt het ook met frisdrank", zegt Ruben.

"Natuurlijk niet. Ik drink al mijn hele leven alleen maar cola. Geen enkele 'gruwelijke' foto zal mijn van gedachten doen veranderen", laat Marijke weten.

"Ze mogen de hele voedingsindustrie aanpakken. Want in 80% van wat we kopen zit suiker, naturel bestaat niet meer", zegt Karine.

"Zeker niet. En anders drink ik het alsnog", zegt Emiel.

"Laat de mensen zelf beslissen wat ze wel of niet willen eten of drinken, en hoe ze willen leven. Die ellendige gruwelfoto's hebben we echt niet nodig", vindt Josephine.

"Moeten we dan ook gruwelfoto's op alle auto's plakken?" vraagt Gwenn zich af. "Want die zijn eigenlijk ook schadelijk voor onze gezondheid."

"Dan moeten ze op alle bewerkte voedingsmiddelen gruwelfoto's zetten, want overal zit rotzooi in", schrijft Mirella.