Horeca-uitbaters zijn gedrag van klanten echt kotsbeu: "Hufterig"

door: STS
kelner horeca
Afbeelding bron: pexels

"Horecapersoneel krijgt steeds vaker te maken met hufterig gedrag zoals vingergeknip en gefluit om bediend te worden." Dat viel te horen op TVL.

 

"In de zomer durven klanten op een terras al eens onbeleefd de kelner te roepen of de vrouwelijke bediening ongewenst aan raken. Nochtans werkt het personeel hard om de klanten tevreden te houden, maar het respect ontbreekt meer en meer."

"Je maakt af en toe wat zaken mee", vertelde de uitbater van hotel Orshof in Oudsbergen aan de regionale zender. "Zoals mensen die zich hun kamer anders hadden voorgesteld dan hoe ze is en dreigen om daar een negatieve recensie over te gaan schrijven."

"Of mensen die iets te lang hebben moeten wachten en eens fluiten op het personeel. Dat gebeurt wel, ja. Af en toe gaat men echt te ver. Natuurlijk is dat niet aangenaam."

Voor jobstudenten is het schrikken

"Medewerkers die veel ervaring hebben kunnen daar heel goed mee om en laten zich daar niet zo snel door van de wijs brengen", stelt de man. "Maar bij jobstudenten en nieuwe medewerkers is dat natuurlijk wel een ander verhaal."

Tags horeca