Zwangere horeca-uitbaatster krijgt met onbeschofte klant te maken: Ongelooflijk wat ze te horen kreeg
In de horeca krijgen ze dagelijks veel klanten over de vloer. Die zijn echter niet allemaal even vriendelijk. En soms zelfs ronduit onbeschoft.
Hans Meus is al achttien jaar zaakvoerder van brasserie De Gempemolen in Sint-Joris-Winge. Ook hij maakte al onbeleefd gedrag mee, bijvoorbeeld richting obers.
"Mensen zijn inderdaad soms onbeleefd. Met de vingers knipperen is een voorbeeld, of fluiten", vertelde Meus op Radio2. "En mensen in groep, dat is ook nog iets. Dan heb je vaak nog ergere verhalen."
"Bijvoorbeeld een nonkel plezant, met de flauwe moppen en de schuine opmerkingen. Net luid genoeg zodat andere mensen het ook kunnen horen en ze zich kunnen laten gelden voor heel de tafel. Ofwel is het grappig en ga je daar positief mee om, maar soms is het ook niet grappig."
"We hebben een situatie meegemaakt met een superonbeleefde klant. Mijn vrouw was toen hoogzwanger. Het was een feestdag, het was mooi weer, en het was superdruk, echt een giga-overrompeling. Een man begon te knipperen, moest wat wachten, en begon dan te fluiten en te roepen."
"Toen mijn vrouw uiteindelijk aan zijn tafel kwam en zich excuseerde dat het lang duurde door de drukte, kreeg ze letterlijk als antwoord: 'Ge had u maar niet moeten laten volsteken, dan had ge rapper kunnen lopen'. Gelukkig was dat een uitzondering in al die jaren dat we hier al werken."