Hamburgerketen Quick voert hilarische wijziging door om de veiligheid te verhogen

bron: ATV
door: Redactie
Afbeelding bron: Pixabay
De bekende hamburgerketen Quick doet een opmerkelijke verandering in haar concept. De keten wil automobilisten aanmoedigen om wat trager te rijden.

Het Quick-filiaal in Wilrijk zal tot 2 november Slow noemen. Het merk, dat bij vele Belgen bekend staat om snel een “Quickske” te doen draait zijn concept 180 graden.  

Campagne 

Hierdoor willen ze automobilisten aanmoedigen om hun snelheid te minderen. Oktober en november zijn de piekmaanden betreft het aantal verkeersongevallen in België. Met de nieuwe campagne “Eat Quick, Drive Slow” hoopt het hamburgermerk een invloed te hebben op de snelheidsduivels.

A12

Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, legt uit aan ATV: "Het is een symbolische keuze want het Quick-restaurant in Wilrijk ligt aan de A12 die Antwerpen en Brussel met elkaar verbindt. Het is een zeer drukke weg met enkele zwarte kruispunten. De zuil is al van ver herkenbaar."

Bewoners

“Het is een ludieke campagne met een serieus onderwerp. Het zal even wennen zijn aan de verandering op de zuil maar het is goed gevonden”, klinkt het onder de bewoners van Wilrijk.