Bierproducent trekt reclamecampagne over barbecue in na opmerkingen van radioprogramma
AB Inbev maakte in deze coronatijden lustig reclame voor bakken bier bij de barbecue. Dat schoot bij het Vlaams expertisecentrum voor Alcohol en andere drugs in het verkeerde keelgat. "Sommige van die promotie zijn echt zeer scherp. Wie twee bakken bier koopt, krijgt er een derde gratis bij. Maar waarom moet iemand in deze periode drie bakken bier in huis hebben?", klonk het.
Radio 2 nam contact met AB Inbev en die besliste achteraf om de reclamecampagne stop te zetten. De promotie zelf loopt wel nog door. Door de strenge coronamaatregelen is het verboden om vrienden of familie uit te nodigen om een barbecue te houden.
Straf: Jupiler zet deze campagne stop nadat #deinspecteur @vrtradio2 gisteren contact nam met @Jupiler Want is het niet vreemd tijdens corona-maatregelen op te roepen om 2+1 bakken bier aan te kopen voor een bbq? @ABInBev_BE en VAD reageren om 8 uur @vrtradio2 #vrt pic.twitter.com/dwZ9IXB4mb
— Sven Pichal (@svenpichal) April 30, 2020