CD&V wil komaf maken met iets waar iedereen zich aan ergert

door: STS
Afbeelding bron: Pixabay
CD&V-Kamerlid Leen Dierick heeft een reeks maatregelen voorgesteld om telecomoperatoren klantvriendelijker te maken. Deze maatregelen zijn ingediend als amendement op een voorstel van N-VA-Kamerlid Michael Freilich.

Dierick wil de wachttijd bij de telefonische klantendienst voor abonnees van telecomoperatoren beperken tot maximum 2,5 minuten.

"Vele klanten ergeren zich aan de eindeloze wachttijden. Wij stellen voor om de wachttijd te beperken tot maximum 2,5 minuten. Indien een oproep dan nog niet beantwoord is, kan de oproeper zijn gegevens achterlaten. De telecomoperator moet dan zelf gratis contact opnemen met de klant, ten laatste de volgende werkdag", aldus Dierick.

E-mail

Ook moeten klanten beter geïnformeerd worden over de mogelijkheid om hun e-mailadres te behouden wanneer zij veranderen van internetprovider, vindt het CD&V-Kamerlid.

Ten slotte wil Dierick een abonnee toelaten om specifieke nummers te blokkeren. "De bedoeling is om kwaadwillige en ongewenste oproepen of oplichterij tegen te gaan en dus meer veiligheid te bieden aan de klanten", klinkt het nog.