Deze vernieuwing in Gmail wil iedereen kennen: Gedaan met alle overbodige e-mails

gmail
Afbeelding bron: Tada Images / Shutterstock.com

Google voert voortdurend vernieuwingen door, zo ook bij Gmail. Eén van de verbeteringen zorgt ervoor dat je eenvoudig komaf kan maken met een overvolle mailbox.

Iedereen kent het probleem wel: je mailbox puilt uit met e-mails waar je niet of niet langer in geïnteresseerd bent. Gmail heeft de mogelijkheid om je heel eenvoudig uit te schrijven voor reclame en nieuwsbrieven.

Deze mogelijkheid werd de laatste tijd nog verder verbeterd. In plaats van te moeten zoeken naar een kleine link onderaan de e-mail, plaatst Gmail nu vaak een duidelijke 'Afmelden'-knop naast de naam van de afzender bovenaan de e-mail. Deze knop is vaak blauw gekleurd en groter, waardoor hij direct opvalt.

Wanneer je op deze knop klikt, probeert Gmail je met één klik af te melden. Gmail stuurt dan automatisch een verzoek naar de afzender om je e-mailadres van hun mailinglijst te verwijderen of je wordt doorverwezen naar de website van de afzender om de afmelding te voltooien.

Pagina om abonnementen te beheren in Gmail

Gmail werkt ook aan een pagina 'Abonnementen beheren'. Op deze pagina kun je een overzicht zien van alle nieuwsbrieven en mailinglijsten waarop je geabonneerd bent en je met een paar tikken afmelden. Deze functie is momenteel gefaseerd aan het uitrollen en dus mogelijk nog niet voor iedereen beschikbaar.

Tags gmail