Kan je als Telenet-klant compensatie krijgen na storing? "Onder die voorwaarden"

door: STS
Logo van Telenet
Afbeelding bron: Photonews

Dinsdagochtend deed er zich na nachtelijke onderhoudswerken een grote storing voor bij Telenet, waardoor veel mensen niet konden bellen of over mobiel internet konden beschikken. Heb je als getroffen klant recht op een compensatie?

"Iedereen maakt fouten, dat kan gebeuren. Maar verwittig je klanten over onderhoudswerken die gaan gebeuren", zei Els Vermeir van transportbedrijf Stevetrans op VTM. "Ik heb een compensatie gevraagd, ja. Uiteraard."

Telecombedrijven zijn wettelijk verplicht om gedupeerde klanten een compensatie te betalen, maar er zijn wel voorwaarden aan verbonden.

"De voorwaarden om een compensatie te krijgen zijn dat de storing langer dan acht uur duurt, en onophoudelijk. Pas dan heb je recht op die compensatie. De operator moet dat zelf voor jou regelen, dus je hoeft in principe niets te doen", legde consumentenexperte Safia Yachou uit.

De storing die zich dinsdag voordeed heeft geen acht uur geduurd, en dus hebben klanten niet automatisch recht op een compensatie. Maar je kan die wel altijd aanvragen.

Volg Redactie24 nu op Instagram