Zo evolueerden de prijzen in onze supermarkten: "Verschillende tendensen merkbaar"

door: MRO
Afbeelding bron: Photonews
Er was tijdens de coronacrisis heel wat te doen omtrent de prijzen in de supermarkten. We vroegen Test Aankoop of er bepaalde tendensen merkbaar zijn.

"De evolutie van de prijzen in supermarkten vertoont verschillende tendensen. Als we kijken naar de evolutie van de prijzen, inclusief promoties, blijken sommige merken sinds begin maart stabiel."

"Bij Match bijvoorbeeld zijn de prijzen nooit meer dan één procent veranderd, bij Aldi stegen de prijzen met 1,2 procent", laat Simon November van Test Aankoop weten.

Colruyt, Collect&Go en Carrefour

"Bij Colruyt, Collect&Go en Carrefour is de situatie anders. In vergelijking met begin maart, zijn bij hen vandaag de prijzen van producten in onze korf tussen 3% en iets meer dan 4% duurder. Laten we ook niet vergeten dat de prijzen in deze winkels begin april reeds met 5 tot 6,6% waren gestegen.  De trend is nu dus neerwaarts."

Albert Heijn

"Een andere vaststelling is dat bij Albert Heijn de evolutie van de prijzen beperkt blijft, maar vandaag hoger ligt dan op het hoogtepunt van de crisis (+ 2% ten opzichte van begin maart)."