Meisje (2) sterft na inslikken batterij: Grootvader stapt uit het leven

door: STS
politie
Afbeelding bron: Shutterstock.com

Een meisje van 2 jaar is om het leven gekomen na het inslikken van een batterij. Haar grootvader kon het drama niet verwerken en stapte zelf uit het leven.

De kleine Harper had de batterij van een afstandsbediening te pakken gekregen en moet wellicht gedacht hebben dat deze eetbaar was. De batterij brandde door haar slokdarm en in een belangrijke ader.

De grootvader van het jonge slachtoffer uit het Engelse Hanley kon het drama niet verwerken, en was sindsdien zichzelf niet meer. Hij besloot daarop een einde te maken aan zijn leven. Zijn zonen vonden hem dood terug in een schuurtje.

"Hij hield van het leven. We dachten nooit dat hiertoe in staat zou zijn. Maar je zag wel de verandering in hem. Na de dood van Harper zei hij: 'Waarom hebben ze mij niet genomen in plaats van haar?' Hij kon het gewoon niet aan", vertelde een van zijn zonen aan The Sun.

Wie met donkere gedachten kampt of met vragen zit over zelfdoding, kan altijd terecht op het gratis nummer 1813 en op de website zelfmoord1813.be.