Testaankoop duidelijk: "Klanten BNP Paribas Fortis hebben dan recht op compensatie"

door: STS
bnp paribas fortis
Afbeelding bron: Photonews

Veel voormalige klanten van Bpost Bank - die nu automatisch klant zijn geworden van BNP Paribas Fortis - hebben de jongste tijd problemen ondervonden. Zij die daardoor rekeningen niet konden betalen, hebben recht op een compensatie. Dat zegt Testaankoop.

De verhuis van circa 1 miljoen klanten van Bpost Bank naar BNP Paribas Fortis verliep allesbehalve vlot. Mensen vonden de weg naar hun rekeningen niet meer, of zagen dat hun bankkaart niet meer werkte in de winkel.

"Dit is eigenlijk echt onaanvaardbaar. Dit had nooit op zo'n manier moeten lopen. Klanten hebben echt wel wat hinder ondervonden, en dat had niet moeten gebeuren," zei Laura Clays van Testaankoop op VTM.

"Vooral het feit dat de klantendienst blijkbaar niet goed bereikbaar was... Die fusie zat er al langer aan te komen, dus ze hadden dit kunnen voorzien en er even wat meer mensen op kunnen zetten."

"Mensen van wie de rekeningen geblokkeerd zijn geweest, van wie de bankkaarten niet werkten, of mensen die niet op de app geraakten en betalingen niet konden verrichten, hebben nu extra kosten."

"Voor die extra kosten kunnen ze bij BNP Paribas Fortis gaan aankloppen. Want dat is schade die ze niet zouden hebben gehad als de bankrekeningen gewoon hadden gewerkt."