Stevige kritiek op banken: "Geen service meer, maar wel betalen"

door: STS
Bankkantoor
Afbeelding bron: Photonews

Het aantal bankkantoren in ons land is de laatste jaren flink geslonken. Tussen 2015 en 2020 daalde het aantal van circa 6.500 naar circa 4.200, stelt de VRT. In Vlaanderen waren er vorig jaar nog zo'n 2.900.

Wij vroegen op onze Facebook-pagina aan onze lezers wat ze vinden van die ontwikkeling.

"Niet goed, alles wordt geautomatiseerd en er wordt geen rekening gehouden met mensen die al wat jaartjes ouder zijn", vindt Shana.

"Triestig, en elke maand zijn er onkosten en we moeten alles zelf doen", stelt Linda.

"Schandalig, tegenwoordig zijn bijna alle banken gesloten en moet je telefoneren voor een afspraak. Al de vertrouwenspersonen die bij mijn bank werkten zijn er niet meer. Wij moeten maar onze plan trekken en om iets te vragen kan je niet langer zomaar binnenwippen", zegt Esmeralde.

"We worden subtiel gedwongen alles via het internet te doen. Dat er een keuze is, tot daar toe. Maar dat er kantoren gesloten worden, dat gaat te ver", schrijft Michel.

"Waar blijft de service tegenover de klanten? Die is ver zoek", vindt Jeannine.

"We zullen ze nog eens redden van de ondergang. Stank voor dank", vindt Chris.

"Schandalig. Maar je moet wel betalen om je rekening te gebruiken", zegt Ferdi.

"Waar moeten al de oudere en werkende mensen nog naartoe als ze vragen hebben?", vraagt Louisa zich af.

"Geen service meer, maar wel betalen. Je moet alles zelf doen, een schande vind ik het", laat Anna weten.

Tags bank geld