Anderlechtfans hebben er genoeg van: dit heeft Coucke te zeggen na verloren bekerfinale

Coucke
Afbeelding bron: Photonews

De ontgoocheling bij Anderlecht na de verloren bekerfinale tegen Union blijft nazinderen. De nederlaag zorgt niet alleen voor een kater, maar ook voor extra spanning rond de club.

De bekerfinale tegen Union eindigde in een nieuwe teleurstelling voor Anderlecht. Geen prijs, geen doorbraak en opnieuw een seizoen waarin de verwachtingen niet werden ingelost. De ontgoocheling is groot bij spelers, staf en supporters.

Na een periode van stilte reageerde Marc Coucke dan toch via Instagram op het bekerdebacle. Hij richt zich daarin tot de achterban van paars-wit en spaart zijn woorden niet.

"Net als honderdduizenden ben ik extreem ontgoocheld. Dit had een keerpunt moeten zijn, maar het werd het niet. De analyse waar het hele seizoen is misgelopen, was reeds gebeurd. Remediëren wordt nu urgent, beginnend met de laatste matchen. Volgend seizoen moet anders. De basis is gelegd, alle support."

Supporters hebben er genoeg van

Ondanks die boodschap blijft de onrust rond de club groot. De sportieve teleurstelling sijpelt duidelijk door naar de achterban, waar het geduld stilaan op is.

Na de finale trokken supporters van paars-wit nog naar het oefencomplex in Neerpede. Daar lieten ze hun frustratie blijken met een spandoek dat weinig aan de verbeelding overliet: "Dit was jullie laatste kans. Tot zondag."

Zondag krijgt Anderlecht thuis tegen KV Mechelen de kans om te reageren op het veld. De vraag is alleen of dat voldoende zal zijn om de storm te doen liggen.