Slechtste dienstverlening in jaren en net nu neemt NMBS beslissing die reizigers niet graag zullen horen

door: MRO
Trein - station Leuven
Afbeelding bron: Photonews

Wie regelmatig met de trein reist, heeft zich ongetwijfeld geërgerd aan de stiptheid. Net op een moment dat de dienstverlening te wensen overlaat, beslist de NMBS om de tarieven fors duurder te maken.

De NMBS maakt geen goede beurt. In november reed bijna 20% van de treinen met een vertraging van minstens 6 minuten en dat is het slechtste resultaat in jaren. 

Daarnaast waren er recent ook nog stakingen en hoeft het dus niet te verbazen dat heel wat treinreizigers bijzonder ontevreden zijn over dienstverlening van de NMBS. Dat blijkt ook uit het aantal klachten.

Net op dat moment beslist de spoorwegmaatschappij om de tarieven fors te verhogen. De tarieven van treintickets, abonnementen en rittenkaarten stijgen vanaf februari met maar liefst 5,9 procent.

Bij de NMBS laat men weten dat dit nodig is omwille van de stijgende inflatie. De spoorwegmaatschappij mag de tarieven twee keer per jaar verhogen.

Tags nmbs