Boeking Airbnb valt vreselijk tegen: "Kinderen moesten met matras op de grond slapen en we hoorden de muizen lopen"
Een vrouw uit Loppem deed haar echtgenoot een vakantie cadeau in Normandië. Maar het droomhuis dat ze via Airbnb dacht geboekt te hebben, bleek helemaal niet aan de verwachtingen te voldoen.
"Wij dachten dat we een droomhuis gevonden hadden, met zwembad. De foto's waren prachtig, de beoordelingen eveneens", vertelde de vrouw op Radio2.
"Toen we toekwamen was er niemand die ons kon ontvangen. Het huis rook heel muf, we hebben alle vensters en deuren moeten openzetten. Het zat er ook vol met spinnen. We hebben dan alle spinnenwebben weggedaan, zodat de kinderen op een gewone manier naar het toilet konden gaan."
Uitwerpselen van muizen
"We zagen ook muizenstrontjes liggen, en de keuken plakte enorm. Het keukengerei was heel vuil, de spaghettisaus hing er nog aan. De waterkoker was kapot. De vaatwasser werkte een beetje, maar viel middenin het programma open, dus we hebben alles met de hand moeten afwassen."
"De eerste dag hebben we alleen maar zitten poetsen, Maar het ergste was dat toen we 's avonds naar bed gingen, de bedden door en door versleten bleken. De kinderen moesten met een matras op de grond slapen. Op zolder hoorde je de muizen heen en weer lopen."
Schadevergoeding betalen
Ook na de vakantie was de ellende nog niet voorbij. "Twee weken later kregen we bericht van de eigenares dat we 500 euro schadevergoeding moesten betalen voor dingen die 'wij' stuk hadden gemaakt, maar die al stuk wáren."
"Airbnb heeft een dossier aangemaakt en wij moesten zoveel mogelijk bewijzen dat we niets stuk gemaakt hadden. Omdat we foto's hadden genomen, hebben we geen schadevergoeding moeten betalen."