Lidl pakt uit met opvallende actie: "In Nederland is dit zelfs een echte hype geweest"

door: MRO
Lidl heeft zijn non-foodgamma nog maar eens uitgebreid. Opvallende sneakers, sokken, teenslippers, t-shirts, allemaal met het Lidl logo op. Het is een succes!

“Onze fashionlijn is iets wat we al lang gepland hebben", zegt Isabelle Colbrandt van Lidl aan onze redactie. "In andere landen zijn ze hier al een paar maanden geleden mee van start gegaan."

"In Nederland is onze kledinglijn zelfs een echte hype geweest. Bij ons trouwens nu ook al ook moet ik zeggen, want alle sneakers voor mannen zijn al uitverkocht en de sokken zijn ook al de deur uit. Het gaat over enkele duizenden stuks en we hopen er nog bij te kunnen bestellen.”

Lidl zet duidelijk in op het online shoppen en het blijft niet enkel bij het uitsturen van een digitale nieuwsbrief naar klanten. “Heel veel mensen hebben natuurlijk de webshop ontdekt en dat is een ongelooflijk succes bij ons. Deze fashion-items zijn enkel online te bestellen en liggen niet in de winkels."

Lage prijs en cool design

De reden van het gigantische succes ligt zeker voor een stuk in de lage prijs, maar daarnaast ziet Lidl zelf nog enkele andere succesfactoren. “Het design van de sneakers vind ik zelf ongelooflijk cool. Het is Lidl, het is heel verrassend. Het zijn hebbedingen, dat voelen we heel hard. En het slaat daardoor echt wel aan.”

“Er zouden nog andere items in onze fashionlijn kunnen bijkomen. Daarvoor zijn we aan het kijken wat in andere landen nog voorradig is. Welke items het zijn, kan ik nu niet met zekerheid zeggen.”