Grote ongerustheid bij klanten en personeel Colruyt na overlijden medewerker

Het is niet met zekerheid te zeggen of de overleden Colruyt-medewerker de coronabesmetting heeft opgelopen tijdens het werk, maar toch zorgde het nieuws voor grote ongerustheid bij het personeel en ook bij klanten.
De supermarktketen werkt aan een compensatieregeling voor de medewerkers en men stelt handschoenen en mondmaskers ter beschikking van het personeel, benadrukt een woordvoerster aan Gondola.
Intussen regent het reacties op sociale media. Zo vindt iemand dat men mondmaskers voor het personeel moet verplichten.
En terecht, als ik hoor van mijn partner hoe sommige klanten zich gedragen. Vind dat Colruyt de mondmaskers moeten verplichten voor de werknemers, en dat er inderdaad duidelijkere regels moeten komen.
— SoFly? (@SoFlyD1991) April 6, 2020
Iemand anders vermoedt dat een meisje een besmetting met corona heeft opgelopen in een vestiging van Colruyt.
De kleindochter van een een vriendin gaat altijd bij Colruyt winkelen, ze was nergens anders geweest...kinderen zitten al een hele tijd thuis van school, man technisch werkloos...vorige week kreeg ze de symptomen, serieus ziek, naar het ziekenhuis...positieve test.
— ?????? ?????? ? ??? (@LuytenCarina) April 6, 2020
Colruyt zelf blijft beklemtonen alles in het werk te stellen om de veiligheid van iedereen te garanderen.
Het is onze morele plicht om toegang tot voedselvoorziening te verzekeren voor alle inwoners van dit land. We volgen de situatie ook continu op zodat we de juiste maatregelen nemen om de veiligheid van onze klanten en medewerkers te garanderen. Bedankt voor je begrip. ^Enya (2/2)
— Colruyt (NL/FR) (@colruyt) April 6, 2020