Klant woedend na wat ze van autogarage te horen krijgt: “Daardoor valt het niet onder garantie”
Annelies Moons, radiopresentatrice bij de VRT, is bijzonder boos op de garage die haar auto repareert. Al een hele tijd loopt het mis.
“Ik was blij toen ik vijf jaar geleden een nieuwe auto kon kopen,” vertelt Annelies Moons bij Radio 1. “We kochten een kleine bestelwagen, maar die heeft al heel wat problemen veroorzaakt.”
“Vanaf het begin blokkeerde het multimediasysteem al. Dat probleem is vijf jaar later nog steeds niet opgelost. Een paar maanden na de aankoop stonden we bij een tolpoortje in Frankrijk, en ik kreeg mijn raam niet meer dicht. Een lokale garage kon het probleem tijdelijk verhelpen.”
“Bij thuiskomst bracht ik de auto naar de garage. Toen ik het wilde testen, ging het raam opnieuw niet naar beneden. Ik ging woedend terug naar de garage, maar daar zeiden ze dat ze geen probleem hadden gevonden. Gelukkig hebben ze het intussen wel opgelost.”
“Sindsdien is er altijd wel iets mis geweest. En dan zijn er nog de niet nagekomen afspraken van de garage. Nu kreeg ik voor de tweede keer in evenveel maanden de melding dat onder andere het stuur niet meer zou werken. Het viel niet onder de garantie, want volgens hen was het onze eigen schuld. Ze beweerden dat er een haar in het stuur zat en dat daardoor het stuur en de airbag niet meer werkten.”