Corona zorgt voor een gans nieuwe winkelervaring bij Bristol: "Veel geleerd van onze Nederlandse shops"

door: MRO
Afbeelding bron: Bristol
Dat de regering de winkels maandag terug laat heropenen, is voor velen iets om naar uit te kijken. De nieuwe kleding- en schoenencollectie pronken in de etalages. Winkels moeten wel heel wat voorzorgen nemen zodat alles veilig zal verlopen. Bij Bristol heeft men alles netjes voor elkaar.

Elise Vanaudenhove, CEO van Euro Shoe Group, is enthousiast over het heropenen van de Belgische Bristol winkels. “Iedereen heeft heel hard gewerkt de afgelopen twee weken om die winkels klaar te maken voor de opening. We zijn er klaar voor, absoluut.”

“We hebben veel geleerd van onze Nederlandse shops die al enkele weken open zijn en dat is vertaald naar onze Belgische winkels.” Elise verzekert tegenover Redactie24 dat bewust een veilige omgeving creëren voor de klanten primeert boven veel volk in de winkel krijgen. “Wanneer de voorziene 20 winkelmandjes op zijn, is het even wachten."

"Mandjes worden natuurlijk ontsmet na gebruik. In principe, gezien de oppervlakte van onze winkels, zouden we veel meer volk mogen toelaten, maar dat doen we bewust niet om ervoor te zorgen dat zeker die eerste week goed verloopt. We willen niet dat het fout loopt, dat zou contraproductief zijn.”

Er is aandacht voor de veiligheid van klanten en medewerkers. “Klanten wordt gevraagd bij het binnenkomen hun handen te ontsmetten. In de winkel is bewegwijzering voorzien. Klanten volgen een uitgestippelde route van ingang tot uitgang. Aan de kassa is ook duidelijk aangegeven hoe ver de klanten uit elkaar moeten blijven staan. Om onze kassiersters te beschermen hebben wij plexischermen voorzien aan de kassa’s.”

Lees verder onder de video

 

Niet passen in de winkel

“Onze medewerkers dragen mondmaskers en moeten regelmatig hun handen reinigen en de nodige afstand van elkaar houden. Dat is een kwestie van discipline en we zijn het al gewoon om op die manier met elkaar om te gaan. De anderhalve meter economie, zoals de Nederlanders dat noemen, is bij ons al goed ingeburgerd.”

Er zal echter geen mogelijkheid zijn om kledij te passen in de winkel. “We verkopen naast schoenen ook kledij, maar onze paskamers zullen gesloten zijn. Na twee weken gaan we deze maatregel evalueren. Bij Bristol hebben we een soepel retourbeleid. Met het kassaticket kan steeds geruild of terugbetaald worden.”