Vlaams Belang laat geld rollen en krijgt kritiek: "Uw belastinggeld goed besteed? Nee dus!"

door: STS
Afbeelding bron: Photonews

Vlaams Belang heeft als geen andere partij de kracht van sociale media begrepen, zo lijkt het. De partij van Tom Van Grieken en co gaf de voorbije zes maanden bijna 1,9 miljoen euro uit aan advertenties op Facebook en Instagram, zo blijkt uit een grafiek die Het Laatste Nieuws publiceerde.

Met 1.875.755 euro is Vlaams Belang de absolute koploper, gevolgd door N-VA met 826.273 euro en PVDA met 532.886 euro. Groen gaf het minste uit aan online advertenties: slechts 118.454 euro.

Robrecht Bothuyne, Vlaams parlementslid voor CD&V, wil dit soort uitgaven indammen. "Ik pleit voor een beperking op het gebruik van partijfinanciering voor sociale mediacampagnes", klinkt het op Twitter. 

"Laat partijen hun geld gebruiken om studiediensten te bevolken, om sterkere mensen aan te trekken. Maar niet daarvoor", aldus Bothuyne.