Goed nieuws omtrent De Lijn: Bellen naar De Lijn wordt gratis

Afbeelding bron: Photonews

Er is goed nieuws voor wie contact wil opnemen met vervoersmaatschappij De Lijn. Bellen naar De Lijn wordt gratis.

Wie op zoek is naar informatie over De Lijn of een klacht wil indienen, kan terecht bij DeLijnInfo. Online kan dat gratis, maar wie ervoor kiest om dit telefonisch te doen, moet betalen. Een gesprek kost momenteel 0,30 euro per minuut.

Daar komt binnenkort verandering in. De Vlaamse Ombudsvrouw Myriam Parys heeft dat aangekondigd in de commissie Mobiliteit. De verandering komt er op vraag van Vlaams Parlementslid An Christiaens .

"De inconsequentie valt niet uit te leggen. Wat gratis is via de app of de website moet ook gratis zijn via de telefoon", vertelde Christiaens (cd&v) aan Het Belang van Limburg.

Telefoonnummer DeLijnInfo

DeLijnInfo kan je contacteren via het nummer 070/220.200, en dit van 07.00 uur tot 18.00 uur op weekdagen, en van 10.00 uur tot 18.00 uur op zaterdag.

Volg Redactie24 nu ook via WhatsApp