Restaurantuitbater reageert furieus nadat vijf klanten niet opdagen: “Bruut en respectloos”

door: BVDO
Afbeelding bron: Facebook Bistroom De Baron
Bistroom De Baron in Oostende zag zaterdagavond een gereserveerde tafel voor vijf personen leeg blijven, iets waar de uitbaters niet mee konden lachen.

De uitbaters reageerden ontzettend boos op sociale media en kreeg daarbij heel wat bijval. “Mensen spelen met andermans broodwinning”, vertelt Kelly De Bueker, één van de uitbaters, aan Krant van West-Vlaanderen. “In deze tijden is er gewoon geen ruimte voor egoïstisch en nalatig gedrag.”

Voor De Baron is die tafel van vijf een groot deel van de capaciteit. “Alle begrip als er iets tussen komt en je je reservatie niet kan nakomen. Maar verwittig dan op zijn minst het restaurant. Ik spreek niet alleen voor onszelf, maar voor elke restaurantuitbater. Die tafel van vijf die zaterdagavond niet afkwam, was een zesde van onze huidige capaciteit.”

Op dit moment lijkt de traiteurservice voor veel restaurants de reddende engel. “Gelukkig kunnen we, net als heel veel horeca-uitbaters, onze klanten plezieren met afhaalmaaltijden. Wij zijn ook maar mensen en moeten erg hard werken voor ons geld.”

Ondertussen is de uitbater blij met de vele reacties die hij kreeg. “Bedankt voor alle begripvolle reacties en het massale delen. Hopelijk zorgt het voor enige bewustwording”, reageerde hij in een Facebookpost.